Regio

Moeder Sharleyne vrijgesproken

Geplaatst op maandag 9 juli 2018 13:19
  • © Eigen foto

pinterestmail

Hoogeveen - Heleen J, de moeder van Sharleyne, is vrijgesproken van de moord op haar dochter. Deze uitspraak heeft de rechtbank in Assen zojuist gedaan.

De 38-jarige Heleen J. uit Hoogeveen stond vorige maand alsnog terecht voor doodslag met haar dochter Sharleyne. Eerder was de zaak geseponeerd wegens gebrek aan bewijs. De moeder heeft altijd volgehouden dat ze sliep tijdens de val van haar dochter.

Vader Victor Remourchamps was het niet met het sepo eens en dwong via het Hof in Leeuwarden alsnog vervolging van Heleen J. af. 

 

Later meer.

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'hardenberg.nu' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
REACTIES (23) Plaats een reactiereacties
profielfoto
9 Jul 2018 13:31
w ieke
Dus zolang je maar volhoudt om te zwijgen ben je niet schuldig?
Jammer dat er geen wet is dat je moet vertellen wat je hebt gedaan, het moet eigenlijk zo zijn dat er geen zwijgrecht is. Zolang je zwijgt ben je schuldig.
Hoe kan een kind zover van de flat afliggen zoals dit meisje lag?
Kan me niet voorstellen dat zo"n meisje zover kan springen.
Maar goed, het kind kan het niet meer na vertellen.
profielfoto
9 Jul 2018 15:35
. Emmertje.
Nou nou, wil jij de rechtstaat op z'n kop gooien en er een politiestaat van maken?

Onderstaand zijn 2 grondbeginselen van onze rechtsstaat
-Iedereen is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
-Niemand hoeft aan z'n eigen veroordeling mee te werken.

Hoe erg deze situatie met Sharleyne ook mag zijn ik heb toch liever niet dat hieraan getornd wordt.
Veroordelingen op basis van onderbuikgevoelens zit niemand op te wachten.
profielfoto
9 Jul 2018 15:17
Joost vanuit z'n stamkroeg
Het OM gaat "hoogst waarschijnlijk" in hoger beroep, dus wie weet zal het recht toch nog zegevieren en deze "moeder" een tijd achter de tralies verdwijnen.
profielfoto
9 Jul 2018 16:20
Tamil Tijger
Niemand van ons was erbij Joost dus moet ook jij voorzichtig zijn met je uitspraak. Tuurlijk willen we graag een dader aanwijzen, en hoe ze de schijn ook tegen heeft je zal met harde bewijzen moeten komen. En wat emmertje zegt, onderbuikgevoelens moeten niet mee spelen. Het blijft echter een vreselijke gebeurtenis.
profielfoto
9 Jul 2018 16:32
Durk Waringa
Ik vind niks mis met de uitspraak van Joost. Hij hoopt dat in hoger beroep een dader zal worden aangewezen. Niks mis mee, voor de rest heeft ie een mening en dat mag. Daar zal men mee moeten leven in een rechtstaat.
Dus Tijgertje, je moet niet zo hoog van de toren blazen en de moraalridder hier uithangen.
profielfoto
9 Jul 2018 17:49
Tamil Tijger
Lees je zelf wel goed durkje?? Hij vindt dat de moeder de dader is en dat dan het recht zegeviert. Dus wie blaast nu hoog van de toren? En hangt de moraalridder uit durkje??? Beetje zielige reactie van iemand die niet leest.
profielfoto
9 Jul 2018 18:32
Joost vanuit z'n stamkroeg
Moeder (tussen haakjes) is ook de dader, ook al zou ze dat kind niet van de railing hebben gedrukt, dan nog is de "moeder" de dader.
Als het kind een normale moeder had gehad, dan had ze nog geleefd.
En dat weten de rechters ook wel maar ja, Nederland he.
Dat geval was vandaag niet eens in de rechtbank aanwezig om de uitspraak bij te wonen, dat zegt al ruim voldoende.
profielfoto
9 Jul 2018 18:43
Tamil Tijger
Kind heeft toch twee ouders joost?
profielfoto
9 Jul 2018 19:27
Joost vanuit z'n stamkroeg
Klopt, maar kinderen worden (te) vaak aan de moeder toegewezen.
Een vader heeft dan die "eens-in-de-14dagen-weekend", niet veel te vertellen.
profielfoto
9 Jul 2018 19:54
Tamil Tijger
Hm je kent de mensen persoonlijk verneem ik, Ik hoop dat de waarheid boven water komt, maar ook daar komt dit mooie kindje niet mee terug helaas.
profielfoto
9 Jul 2018 20:19
Durk Waringa
Als je deze zaak ook maar een beetje had gevolgd dan had je de opmerking "Hm je kent de mensen persoonlijk verneem ik," Hiermee laat je wel overduidelijk zien dat je maar war roept zonder wat van de zaak af te weten.
profielfoto
9 Jul 2018 20:49
Tamil Tijger
Jij bent wel echt op de hoogte durkje en roeptoeterd maar wat met een ander mee. Dream on durkje zzzzz.
profielfoto
10 Jul 2018 11:18
Durk Waringa
Deze reactie geeft wel duidelijk aan dat je verder niks zinnigs over deze zaak hebt te melden. Ik zou zeggen stop er mee en maak je niet belachelijk.
profielfoto
10 Jul 2018 13:38
Tamil Tijger
Wat jij zegt doet mij er niet toe durkje, is ook niet belangrijk in deze. Gekukkig leven we in een rechtstaat waar je met duidelijke bewijzen moet komen, en niet met onderbuikgevoelens en aannames.... punt
profielfoto
10 Jul 2018 15:46
Joost vanuit z'n stamkroeg
Rechtstaat ?? in Nederland ?? geen onderbuikgevoelens ?? Meen je dat echt ??

Zal ik jou eens wat verklappen, als Volkert van der Graaf Beatrix (of iemand anders van die oranje opvreters), of dei galbak van de pvda destijds, die Ad Melkert, of die '66er Thom de Graaf had vermoord had hij levenslang gekregen, sterker nog, er was tijdelijk de doodstraf ingevoerd.
Maar nu vermoorde hij een zeer geliefde politicus, die de linkse politiek een doorn in hun oog was, die moest opgeruimd worden, nu loopt hij al weer feest te vieren en zelfs in Klazienaveen een jaar of 3 geleden al mee met een marathon oid.
De straf is uitgesproken tegen die extreem linkse moordenaar met onderbuikgevoelens bij de rechters, die zijn ook net zo links als links maar kan zijn en nog roder als een rijpe tomaat.

profielfoto
11 Jul 2018 07:48
Ingmar Ingmar
Dom verhaal kereltje.
profielfoto
11 Jul 2018 12:25
Joost vanuit z'n stamkroeg
Is dat zo, dom gelul??
Stel ik gooi naar jou een waxinelampjehoudertje dan krijg ik (als ik straf krijg want ze lachen je uit bij de aangifte) aller hoogstens een taakstrafje.
Maar wat als ik die naar de grootste belastingontduiker van Nederland gooi???
En dan heb ik het nog niet eens over als ik jou je kop van de romp af sla of die wc pot gooier!!
profielfoto
11 Jul 2018 15:02
Ingmar Ingmar
Gewoon dom uit je nek kletsen Dat is wat je doet. Maar ja dat zijn we van Joost gewend, altijd van het feitelijke verhaal afdwalen. Hou je is bij de feiten, en niet de hele politieke wereld erbij te halen.

profielfoto
12 Jul 2018 09:17
Joost vanuit z'n stamkroeg
Nog een voorbeeldje vriend....
Gisteren is tegen een islamitische terrorist die in 020 een raam aan gorten sloeg bij een restaurant een "straf" van 52 dagen geëist, toevallig hetzelfde wat die vieze smerige lamzak in voorarrest heeft gezeten.
Iemand (Nederlander) gooit een brandende lucifer over het hek bij een haatpaleis, krijgt 4 jaar cel.
Snappie het een beetje, beste extreem linkse pvda stemmert!
profielfoto
12 Jul 2018 13:10
Ingmar Ingmar
Gewoon weer dom uit je nek kletsen. Heeft niks met dit artikel maken Hou je bij de feiten . Je moet is een keer een dokter gaan raadplegen. Want er is iets goed mis in die bovenkamer van jou. Er is in jou leven verschrikkelijk veel mis gegaan volgens mij.
En over die brand in Enschede moet je wel het juiste verhaal plaatsen en niet uit zijn verband rukken. Snappie het een beetje beste extreem racistische PPV stemmer.


De rechtbank zei nog trouwens over die malloten dat ze een geringe intelligentie hadden wat betreft die brand. Ik denk dat jij je je daar wel in kunt vinden.


Fijne dag nog. Joost. En ga jij maar lekker door met het uitdragen van jou extreem rechts racistisch gedachtegoed.
profielfoto
12 Jul 2018 13:19
Joost vanuit z'n stamkroeg
Het gaat om de strafmaat, de uitspraak van de rechters in dit kutland.
Maar goed, hopelijk wordt heleen jonkman in hoger beroep wel gestraft zoals het hoort te zijn en kan haar familie nog 1x juichen.....als ze voor minimaal 10 jaar achter slot en grendel verdwijnt, het liefst met TBS erbij.
profielfoto
10 Jul 2018 17:04
Joost vanuit z'n stamkroeg
Maar er is hoger beroep aangetekend, wie weet kijken andere rechters eens met een andere visie op heleen jonkman haar doen en laten.
profielfoto
10 Jul 2018 20:50
Tamil Tijger
Als als joost je weet het niet
LAAT EEN BERICHT ACHTER